sydney.reismee.nl

Maandag 4 februari 2019

Vanmorgen om 5 uur opgestaan, we moesten om 7.30 uur op Schiphol zijn. Online inchecken was niet gelukt, we hadden geboekt bij Quantas, maar vlogen met Emirates. Op Schiphol bleek ook nog dat we een visum nodig hadden voor Australië, hier hadden wij helemaal niet bij stil gestaan. Dus weer uit de rij en naar de balie van Emirates voor een visum. Gelukkig was dat binnen 5 minuten geregeld en toen eindelijk inchecken. De tijd op zo'n vliegveld is zo voorbij, om 11.00 uur gingen we de lucht in. Wel leuk dat je mee kan kijken met buitenboordcamera's. Eén met zich naar voren en 1 met zicht naar beneden.

Wat doe je verder tijdens zo'n reis, wat lezen, wat doezelen, wat eten en een film kijken. We hebben allebei naar de film Bohemien Rhapsody gekeken, de film over het leven van Freddy Mercury. Wat een prachtige film, jammer dat ik niet mee kon zingen, dat wilde ik de rest van het vliegtuig niet aandoen. Na ongeveer 6,5 uur vliegen zijn we veilig geland in Dubai. Het is hier ondertussen zo'n 3 uur later dan in Nederland. We hebben dan ook weinig kunnen zien buiten, het was al donker.

Wat rondgelopen op het vliegveld, maar de winkels hier zijn net als op Schiphol. Dan maar een wijntje gaan drinken. Zitten we daar net, ziet Walter dat onze gate al gaat boarden. Op de tickets stond 21.55 uur om te boarden, maar ze begonnen al om kwart over 6. Nu zitten we dus beneden in een kale hal, niets te drinken of te doen. We vliegen pas om 22.30 uur. dus dat gaat lang duren. We vliegen vanaf Dubai meteen door naar Sydney, een vlucht van ongeveer 14 uur. We hopen morgen eind van de middag plaatselijke tijd in Sydney te landen. Gelukkig wel wifi, dus maar meteen begonnen met het reisverslag. Foto's komen morgen, Walter moet deze eerst nog op op de laptop zetten.

Oma en opa

We nemen aan dat jullie inmiddels in Australië zijn enwensen jullie veel plezier. Tot het volgende reisverslag.
Oma en opa