sydney.reismee.nl

Zondag 10 februari 2019

Vandaag staat een dag strand op het programma en wel het wereldberoemde Bondi Beach. Met de auto rijden we op tijd richting Bondi Beach waar we gelukkig nog een parkeerplaats vinden op de boulevard. En dan ligt het strand aan je voeten!!

Bondi betekent branding in een aboriginal taal en je vind hier surfers en zonaanbidders. Het is een sikkelvormig strand met flinke golven. Vroeger werden immigranten ritueel gedoopt in de zee bij Bondi Beach, pas dan mochten ze zich Australiër noemen.

We gaan nog niet op het strand liggen maar gaan eerst wandelen. We gaan de Coastal Walk van Bondi naar Coogee lopen, totaal 6 km langs de prachtige kust. Allereerst lopen we langs een luxe club "Bondi Icebergs", hier zie je ook een zoutwaterzwembad. Deze vind je overal langs de kust, er zijn er totaal 40. Ze liggen hier omdat je vaak niet kan zwemmen in zee, de meesten zijn gratis te bezoeken.

Het eerste strandje wat we tegenkomen is Tamarama Beach, een klein strandje. We hebben hier lekker even koffie gedronken. Daarna doorgelopen naar Bronte Beach. Dit ligt bij een klein plaatsje, je vind er pubs en winkels en een grote ligweide. Overal zien we ook prachtige huizen met uitzicht over de oceaan.

Daarna komen we langs Weaverly Cemetery, een begraafplaats langs de kust. Dit is een van de duurste stukken grond in Sydney, je hebt dan wel een prachtige locatie voor je laatste rustplaats. Je kan er alleen zelf niet van genieten.

Dan door naar een inham genaamd Clovelly Beach, ook hier vind je weer een zwembad gevuld met water uit de oceaan. Daarna gaan we via een flinke trap door naar Gordons Bay, een onderwater natuurgebied. Je kan hier snorkelen en duiken. Onderweg zien we ook weer allerlei soorten vogels, waaronder een soort van grote parkietachtige die zaden zat te eten.

Uiteindelijk komen we aan in Coogee. Het strand hier lijkt wel wat op Bondi, maar dan rustiger en minder glamoureus. Omdat het lunchtijd was, besloten we om in Coogee iets te eten voordat we met de bus terug zouden gaan naar Bondi. We kwamen terecht bij Coogee Pavilion, een enorm grote zaak waar het ontzettend druk en gezellig was. We hebben daar zalig een hele gegrilde kip op met gebakken aardappelen erbij en een Ceasar salade. Ontzettend lekker en hele vriendelijke bediening. Dat valt hier sowieso op, de mensen zijn ontzettend relaxed en vriendelijk.

Daarna met de bus terug naar Bondi. We hebben een nieuw parkeerkaartje genomen, badkleding aangedaan en zijn toen lekker nog 2 uurtjes op Bondi Beach gaan liggen. Walter had last van zijn voeten, dus die wilde graag met zijn voetjes het water in. Ik was even bang dat het water koud zou zijn maar dat viel erg mee. Je mocht alleen niet zwemmen in verband met de sterke stroming, wel mocht je tot je knieën het water in.

Voorbij de golven zie je wel heel veel surfers op hun planken liggen, maar er waren er maar weinig die echt op de golven surfen, de meesten bleven op de plank liggen. Maar je moet toch even de zee bij Bondi Beach gevoeld hebben!

Rond half 6 zijn we weer terug gereden naar ons appartement. We hebben bij de supermarkt een salade met kip gehaald en deze lekker gegeten. Na zo'n uitgebreide lunch is dat ook meer dan genoeg. Het is nu 20.00 uur en het is al bijna donker, je hebt hier niet van die lange avonden net als bij ons in de zomer. Vanavond doen we niets meer. Walter moet morgen werken en hij moet vroeg op. Dus op tijd naar bed vanavond. Helemaal niet erg, we zijn ook steeds vroeg wakker en op tijd uit bed.

Anouk Graafmans

Wat is het toch weer leuk om jullie verhalen te lezen. Frank en ik zijn wel een beetje jaloers op de zon en de zee. Heel veel plezier nog! Groetjes Frank en Anouk

Oma en opa

Hoi Nicole en Walter, wat een prachtige foto,s we genieten steeds weer van alle verhalen. Zo te lezen is Australië een aantrekkelijk land. Misschien gaan we wel emigreren. We denken dat er nu een paar werkdagen voor Walter aankomen, maar Nicole zal zich best wel vermaken. Nog heel veel plezier en succes voor Walter en we houden jullie op de hoogte als er nieuws is over de operatie .groetjes en kussen van oma en opa.

Ger en Sonja Advocaat

Hallo Nicole en Walter,
Wat is het weer leuk en boeiend om jullie verhalen te lezen, vooral ook met die mooie foto's. Sonja belde je donderdag om je te feliciteren en toen hoorden we van Manon dat jullie in Australie waren. Geniet er maar lekker van samen met Walter. Je schrijft vaak over al die vreemde vogels, daar zouden wij niet voor naar Australië hoeven te gaan want daar zien wij er genoeg van in Rotterdam......(haha...)
Fijne vakantie verder en we zien uit naar jullie verdere verhalen.
Groetjes.

Oma en opa

Hoi jongelui, nog even een berichtje uit Holland waar het weer iets beter wordt. Het voorjaar komter voorzichtig aan.gisteren bij de cardioloog geweest met echo en hartfilmpje. Geen bijzonderheden in feite en geen bezwaar tegen een operatie. Vandaag een opnamegesprek gehad en de operatie is gepland voor begin maart dus we hebben nog even tijd.het begint voor jullie op te schieten dus geniet er nog even van zoals wij genieten van alle mooie foto,s.Groeten van oma en opa.

Mariëtte

Wat een mooie reisverslagen en een prachtige foto's! Heel leuk om te lezen en te zien. Heel veel plezier samen de komende dagen en groetjes uit Oosterhout. Mariëtte

Oma en opa

Hallo jongelui, prachtige reisverhalen die een goede indruk van Australië geven. Zo te lezen is het een heel mooi land en zullen jullie dit niet gauw vergeten. Bij ons is alles rustig en normaal zonder verdere onderzoeken. We hopen dat Walter succes heeft gehad met de presentatie izodat jullie samen nog wat kunnen genieten. Zoals altijd de beste wensen en nog veel plezier van oma en opa.

Marjan

Lieve kinderen ,wat een luxe werkvakantie,elke dag genieten van een schitterend land,nooit geweten dat er zoveel te zien is,wat zal het weer tegenvallen om thuis te zijn,maar er volgen meerdere vakanties.het is hier ook prachtig voorjaarsweer,dus genieten.zondag gaan wij toch naar Sonja haar verjaardag,ook alweer 65jaar.ze trakteert op de Chinees,alleen José en bas en aya en de kinderen plus aanhang gaan mee.woensdag was het met Menno erg lekker en gezellig bij intermezzo.ik wens jullie nog een fijne tijd en een goede reis terug.kus marjan