sydney.reismee.nl

maandag 11 februari 2019

Vandaag moest Walter gaan werken, dat was tenslotte de reden dat we naar Sydney zijn gegaan. Hij is vanmorgen rond half 8 vertrokken en ik had dus de dag voor mezelf. Omdat ik nog steeds vroeg wakker ben, was ik ook rond 8 uur uit bed. Even rustig ontbijten en de boel opruimen en dan op pad. Eerst even langs de supermarkt om een sandwich voor de lunch te halen en dan door naar de metro. Dat is toch wel een heel verschil met bijvoorbeeld New York, hier voel ik me geen moment onveilig in de metro. Alles ziet er netjes uit en je hoeft niet zo diep onder de grond.

Vandaag zou ik naar Taronga Zoo gaan, ik had hier al kaartjes voor gehaald. Taronga Zoo ligt aan de overkant van de haven en je moet er dus met de boot naartoe. De veerboot vertrok vanaf Wharf 6 op Circular Quay en de overtocht duurde ongeveer 15 minuten.

De dierentuin ligt op een heuvel dus vanaf de aanlegplaats van de veerboot kan je met de bus of de kabelbaan omhoog naar de ingang. Voor de kabelbaan moet je bij Circular Quay al kaartjes kopen, gelukkig had ik dat gedaan.

Aangekomen bij de ingang heb ik eerst een tijd geboekt voor een foto met een koala. De kans dat ik hier nog een keer kom, is niet zo heel groot dus ik wilde wel echt dichtbij zo'n beest komen. Maar eerst maar eens langs de Australische dieren lopen, die zie je tenslotte in Nederlandse dierentuinen niet zo vaak. Ook dieren zoals een komodovaraan zie je niet vaak bij ons. Ik heb dan ook heel veel foto's genomen. Ook omdat je vaak op de achtergrond de skyline van Sydney, dat maakt het vaak wel heel bijzonder. Het was vandaag ook weer prachtig weer, strakblauwe lucht en rond de 28 graden.

Om 13.15 mocht ik dan eindelijk het koala-verblijf in. Er werden foto's van mij gemaakt met een koala en een zookeeper vertelde mij allerlei achtergrondinformatie over deze dieren. Ze hebben ongeveer 20 koala's hier in de dierentuin, het zijn heel kostbare dieren om te houden, vooral omdat ze alleen eucalyptus eten. Maar het zijn wel heel leuke foto's geworden al zeg ik zelf.

Daarna nog lekker door de dierentuin geslenterd. Vooral het tijgerverblijf was heel mooi, het leek net of je met een vliegtuig naar Sumatra vloog om daar de tijgers te zien. Ook heel veel vogels en leguanen gezien die je bij ons niet ziet. Gelukkig was het niet zo druk in de dierentuin dus ik kon overal op mijn gemak kijken en foto's nemen.

Rond 15 uur had ik het meeste wel gezien en ging ik weer richting de veerboot. Het fijne van deze dierentuin is dat de ingang bovenop de heuvel is en de uitgang vlakbij de aanlegplaats van de boten is. Tijdens de boottocht terug naar Circular Quay weer heel veel foto's genomen, je ziet het Opera House dan mooi van een andere kant.

Ik besloot om terug te gaan naar ons appartement en niet in de haven te blijven hangen. Ik ben lekker met een rosé op ons balkon gaan zitten. Walter belde rond 16 uur dat hij klaar was met werken en rond 17 uur was hij terug in Mascot. Samen nog lekker een rosé genomen en foto's gekeken. Voor het diner wilde Walter niet te ver weg, hij heeft nog steeds veel last van zijn voeten.

Dus maar weer naar pizzeria La Bufala gegaan op 100 meter afstand vanaf ons appartement. Het personeel zijn Italianen vanuit Sicilië, dus het eten is goed. Lekkere fles Italiaanse wijn erbij en limoncello na, wat wil een mens nog meer. Na het eten stelde Walter voor om nog een rondje te lopen, maar na 50 meter lukte het al niet meer. Dus maar terug naar ons appartement.

Nu zit ik het verslag te schrijven terwijl Walter wat TV kijkt. Horen we opeens Nederlands praten op de TV. Is het het programma Adam zoekt Eva met Dennis Weelink als presentator en Engelse ondertiteling!

Nu nog even de foto's bij het verslag zetten en dan ons bed opzoeken. Walter moet morgen weer werken, dus dan is het weer vroeg dag.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!