sydney.reismee.nl

Donderdag 14 februari 2019

Vandaag is Walter zijn laatste werkdag en hij zou rond 12 uur klaar zijn. Philip zou ons dan meenemen op zijn boot om wat door de haven te varen. Nou, dat is natuurlijk hartstikke leuk dus daar zeiden we geen nee tegen. Ik zou rond 12.30 uur opgepikt worden in Darling Harbour, tot die tijd kon ik wat voor mezelf doen.

Ik heb de ochtend doorgebracht in de Royal Botanic Gardens. Deze tuinen liggen vlak bij het Opera House, dus eerst daar maar eens naartoe gegaan. Weer volop foto's gemaakt, maar nu vanaf de trappen en de andere kant van het gebouw.

En daarna doorgelopen naar de tuinen. De tuin vormt zich rondom een baai, Farm Cove. Ik ben langs het water eerst naar de andere kant van het park gelopen. Hier vind je Mrs Macquarie's Chair, een rotsformatie die de stoel van gouverneursvrouw Macquarie moet voorstellen. Op die manier kon zij vanaf haar zetel de boten komen zien aanvaren. Helaas waren er net een paar busladingen Chinezen gedropt, dus het was er ontzettend druk.

Daarna langzaam door de tuinen terug geslenterd naar het beginpunt. Prachtig om te zien, schitterende oude bomen, prachtige struiken en planten. Ook nog veel bloemen, dat had ik niet verwacht. Het is hier tenslotte het einde van de zomer, veel bloemen zijn al uitgebloeid. De tuinen worden ook goed onderhouden, overal zie je tuinmannen bezig. En steeds op de achtergrond de skyline van Sydney, heel indrukwekkend. Vooral de Aziatische tuin vond ik erg mooi met prachtige waterlelies.

Daarna door The Rocks naar het volgende uitzichtpunt gelopen, Barangaroo. Vanaf hier heb je mooie uitzichten over Harbour Bridge en Darling Harbour. Dat was ook mijn einddoel. In ongeveer een half uur heb ik langs het water naar Darling Harbour gelopen. Een leuke wandeling, de hele haven zit vol met restaurants en aanlegsteigers voor boten. Het was dan ook een drukte van belang.

Helaas moest ik wel even wachten tot de mannen me op kwamen halen, maar na ruim een half uur wachten waren ze eindelijk daar. Philip had een vriend meegenomen, de boot is van hen samen en nog een paar anderen. Dit om de kosten wat te drukken. Een leuke boot, zeewaardig en met een slaapplek in de kajuit. Maar het weer was te goed om binnen te zitten, dus daar zijn we niet geweest.

Allereerst zijn we onder de Harbour Bridge doorgevaren naar Farm Cove. Leuk om dit nu vanaf het water te zien, ik had daar vanmorgen nog gelopen. Philip had voor de lunch gezorgd, zalige wraps met kip, ham en anders lekkers. Makkelijk hoor, je gooit je anker uit en picknickt op het water.

Daarna doorgevaren naar Woolloomooloo Bay vanwaar ik een goed uitzicht had op Mrs Macquarie's Chair. Nu wel, geen Chinezen die voor me gaan staan. De volgende landtong is helemaal voor de Navy, er lagen een paar indrukwekkende schepen. Verder langs Rose Bay, hier liggen prachtige huizen aan het water. Je kan je niet voorstellen hoe duur wonen het hier is.

Ook nog even langs Watson's Bay gevaren, hier hebben we de eerste dag van onze reis doorgebracht. En toen langzaam weer terug. Nog even langs Taronga Zoo gevaren, kon Walter dit ook even zien.

Rond half 4 kwamen we in de haven aan waar de boot van Philip zijn ligplaats heeft. Daar hebben we afscheid genomen van Philip en Chris. Met de auto zijn we teruggereden naar Mascot, waar ik nu de verslagen van gisteren en vandaag zit te schrijven.

Vanavond gaan we met de metro weer naar het centrum om iets te eten. We hebben maar wel gereserveerd. Het is valentijnsdag en dat leeft hier nogal, dus het zal waarschijnlijk druk zijn in de restaurants.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!