sydney.reismee.nl

Zondag 17 februari 2019

Vandaag een relaxed dagje gehad. Wel waren we weer op tijd uit bed, ik ben iedere dag toch rond 6 uur wakker. Walter heeft vanmorgen eerst nog een verslag voor zijn werk gemaakt en daarna gingen we weer op pad.

Deze keer was de bestemming Darling Harbour, daar was Walter nog niet geweest. Dus weer over de Pyrmont Bridge gelopen.

Deze keer ging er toen we halverwege waren een alarm, de brug werd op het middenstuk afgesloten omdat de brug open ging. De Pyrmont Bridge is geopend in 1902 en was de eerste volledig elektrische draaibrug ter wereld. Waarom hij nu openging was een raadsel, er kwam helemaal geen boot aan.

Daarna doorgelopen naar Tumbalong Park, hier was een festival bezig voor het Chinese nieuwjaar. Er waren verschillende optredens en allerlei kraampjes. Op zich was het nog vrij rustig, ik had het veel drukker verwacht. 2019 is het jaar van het varken, dat zie je ook overal terugkomen.

Naast dit park ligt de Chinese Garden of Friendship, opgezet volgens de Taoïstische principes. Deze tuin is ontworpen door tuinarchitecten uit Guangzhou voor het 200 jarig bestaan van Australië. Het was echt een prachtige tuin met watervallen, tempeltjes, een grote koi-vijver en prachtige begroeiing. Ook zagen we nig een paar prachtige lizzards, een was wel 80 cm groot.

Daarna teruggelopen naar Darling Harbour waar we lekker hebben zitten lunchen. Na de lunch zijn wat door de winkelstraten geslenterd richting Macquarie street.

Macquarie street is een van de mooiste straten van Sydney met een groot aantal oude panden zoals het hospitaal, dit is het oudste hospitaal van Australië. Het is opgebouwd uit zandsteen en heeft een Victoriaans uiterlijk. Naast het hospitaal vind je The Mint, sinds 1854 werd hier de Royal munt geslagen, de eerste buiten Engeland. Via de indrukwekkende bibliotheek zijn we naar de Botanische tuin gelopen.

Langs het water van Farmer Cove zijn we verder gelopen naar het Opera House, nu weer gezien vanaf een andere kant. Voor Walter dan, ik was daar al geweest. Toch weer allerlei foto’s gemaakt.

We zijn de dag geëindigd bij The Oyster Bar, waar we zalig hebben zitten borrelen en eten. En dat met het prachtige uitzicht op de haven.

Zitten we daar lekker, horen we opeens aparte vogelgeluiden. Zitten er 2 prachtige kleine papegaaien, de regenboog lorikeet. Prachtig gekleurd, ongeveer 30 cm groot. Je merkte dat ze hier vaker kwamen, ze dronken uit een bakje water op de bar, aten samen een suikerzakje leeg en eentje ging zelfs bij een ober op de arm zitten. Zo leuk om te zien.

Nu zijn we weer terug op de kamer. Morgen onze laatste dag in Sydney, deze 2 weken zijn voorbij gevlogen.

Oma en opa

Hoi Nicole en Walter. Jullie verhaal op zondag stopt bij de lunch maar we nemen aan dat jullie s,middags ook wel iets bekeken zullen hebben. Door alle verhalen hebben we wel een goede indruk van Australië gekregen. Het is hier op dit moment ook lekker weer, hopelijk blijft het nog even. Voor de rest wensen we jullie samen nog het allerbeste en groeten van oma en opa.

Oma en opa

Inmiddels is de rest van het verhaal op zondag ook binnengekomen.een hele goede reis.