sydney.reismee.nl

Maandag 18 februari 2019

Vandaag onze laatste dag in Sydney. Helaas verliep het niet helemaal zoals we gewild hadden.

Allereerst gingen we op weg naar Manly. Ik had graag de Manly Scenic Walk gelopen van Manly naar Spit Bridge, een prachtige tocht van 9 km langs de kust. Helaas gingen Walter zijn voeten dat niet redden dus we besloten om slechts een klein stukje te lopen. Allereerst gingen we naar Arabanoo Lookout, je had hier een prachtig uitzicht op Manly. In de verte zagen we zelfs de vuurtoren van Watson’s Bay waar we de eerste dag van onze reis waren geweest.

Daarna door naar Dobroyd Head, ook weer een prachtig uitzichtpunt. Het was een prachtige trail, wel jammer dat er hele stukken afgebrand waren. We kwamen langs Reef Beach, een klein strandje. Prachtig gelegen, het leek wel een Bounty eiland.

Bij Fortuyn Baskets Beach zijn we gestopt met de trail, via de woonwijk zijn we teruggelopen naar de auto. Wat is het daar mooi wonen! Prachtige huizen met steeds dat uitzicht op de oceaan, vaak met zwembad.

Daarna wilden we naar Manly. Helaas kwamen we erachter dat er problemen waren met de Visacard. Dat is hier echt een probleem, met onze Maestro bankcard kan je hier niet betalen. We konden dus nog niet eens de auto parkeren in Manly, alles gaat hier met een creditcard. Ontzettend jammer, ik had me zo opManly verheugd. We zijn maar teruggegaan naar ons appartement waar Walter gelukkig een betaalautomaten vond waar we wel konden pinnen.

Eind van de middag zijn we maar weer met de metro naar het centrum gegaan. Wat winkels gekeken en via George Street naar The Rocks gelopen. En dan zien we opeens een bekende op een terrasje zitten. Floor, de dochter van Nederlanders die in Italie wonen en waar wij al jaren op vakantie gaan. We wisten wel dat ze in Sydney zat maar je verwacht elkaar niet tegen te komen in zo’n grote stad.

Onze laatste diner hebben we weer gegeten bij The Oyster Bar, we hadden een tafeltje aan de waterkant. Voor de laatste keer nog zalig King Prawns gegeten. Nog een laatste keeer genoten van het prachtige zicht op de haven en de Harbour Bridge. Het blijft zo leuk om al die boten te zien, ze varen af en aan.

Sydney is een fascinerende stad, zoveel culturen die samen komen in 1 stad. Ik snap de jeugd zo goed die hier een paar maanden naartoe gaan, als ik jong was, zou ik dat ook doen. De 2 weken hier zijn omgevlogen, ik zou best nog langer willen blijven. Maar helaas, Walter heeft net online ingecheckt, dus het zit er morgen echt op.