sydney.reismee.nl

Dinsdag 19 februari 2019

Vandaag onze laatste dag in Sydney, vanmiddag vliegen we naar Dubai.

Na alles ingepakt te hebben en de spullen in de auto gelegd te hebben, zijn we uitgecheckt uit het Meriton. Wel konden we de auto nog laten staan in de garage. Omdat we pas om 14 uur op het vliegveld hoefden te zijn, zijn we nog voor de laatste keer met de metro naar Circular Quay gegaan. Walter had nog net genoeg op zijn Opalcard staan voor een retourtje, hij had nog 50 cent over.

Nog een laatste blik op het Opera House en de Harbour Bridge, nog een laatste kop koffie drinken in de haven. En dan moeten we echt afscheid nemen van deze fantastische stad. Ik hoop er ooit nog eens te komen!

Vanaf de Meriton Suites is het ongeveer 15 minuten rijden naar het International AirPort. Daar eerst onze huurauto ingeleverd, dat was zo gebeurd. Alles verliep zo vlot dat we eigenlijk te vroeg op het vliegveld waren. Maar beter te vroeg dan te laat. Inchecken verliep vlot, ik moest nog even mijn duty-free opalen oorbellen aangeven en toen waren we de douane door. Sydney AirPort is een prachtig vliegveld met heel veel mooie, dure winkels. Er was zelfs een Kate Spade winkel, de tassendroom van Manon. Nog even een broodje gegeten en toen was het al tijd om te boarden.

We vlogen opnieuw met Emirates. En wat hadden we een geluk deze vlucht! Het vliegtuig zat nog niet voor de helft vol. Dat betekende dus dat ik 3 stoelen voor mezelf had en Walter zelfs 4 stoelen. Zalig, ik kon gewoon languit liggen en heb dus heel goed geslapen gedurende de 14 uur durende vlucht. Walter heeft geprobeerd wakker te blijven om zo snel mogelijk weer in het Nederlandse ritme te komen, hij heeft vooral veel films gekeken. De vlucht verliep verder prima, we landen op de aangegeven tijd in Dubai, plaatselijke tijd 01.00 uur.