sydney.reismee.nl

Dinsdag 5 februari 2019

Eindelijk, na een hele lange reis zitten we nu in het hotel. De eerste vlucht van Amsterdam naar Dubai verliep goed. Op Dubai aangekomen, moesten we al snel weer inchecken. We dachten dat we alle tijd hadden maar we hielden geen rekening met het tijdsverschil.

Het vliegtuig van Dubai naar Sydney was wat ouder en dat merk je ook wel. Minder ruimte, kleinere beeldschermpjes en minder keuze in films. Ook duurde het lang voordat we de lucht ingingen, we hebben zeker een uur in het vliegtuig gezeten voordat hij de lucht inging. En dat begint het lange zitten, ruim 13 uur vliegen. Gelukkig wel wat kunnen slapen, wel met tussenpozen maar de tijd lijkt dan wel wat sneller voorbij te gaan. Aangekomen in Sydney mochten we het vliegtuig niet uit. Een van de passagiers was ziek geworden en het hele vliegtuig werd in quarantaine gehouden. Maar eindelijk, na ruim een half uur wachten, zetten we voet op Australische grond. En dan ben je er nog niet. Wij dachten dat het in Amerika lang duurde bij de douane, nou in Australië kunnen ze er ook wat van!

Door naar Herz om de huurauto op te halen. Een Tucson, wel automaat. En dan rijd je weg en moet je links gaan rijden. In het donker, geen navigatie, echt niets voor mij. Gelukkig ligt het hotel maar een kwartier rijden vanaf het vliegveld en kwamen we iets voor 10 uur ‘s avonds in onze kamer aan. We overnachten in het Meriton Suites Mascotte. We hebben een appartement met aparte slaapkamer. Het ziet er allemaal mooi uit, zelfs met vaatwasser, wasmachine en droger op de kamer.

Toch nog maar proberen wat te eten te krijgen. Bijna alles is hier om 22 uur dicht en dat was het ondertussen al geworden. Uiteindelijk maar een kipburger met friet gaan eten bij een fastfood restaurant. Maar we konden wel buiten eten, het is hier nu 23 graden. Nu met de voetjes omhoog mijn verslag schrijven en direct wat proberen te slapen. Het bed ziet er nu wel heel aantrekkelijk uit. Morgen onze eerste dag in Sydney, ik ben benieuwd.