sydney.reismee.nl

Woensdag 6 februari 2016

Gelukkig hebben we allebei lekker geslapen. Walter is rond 3 uur even wakker geweest, ik heb tot 6 uur goed geslapen. Nog even wat liggen lezen en toen er rond half 8 uit. Walter ging snel wat inkopen doen voor het ontbijt. En tot onze grote blijdschap was het prachtig weer. Blauwe hemel met wat wolkjes en rond de 25 graden!!

Na het ontbijt terug naar de supermarkt om inkopen te doen, deze is gelukkig op loopafstand van ons appartement. Mooie winkel met prachtige versafdeling. Het is hier natuurlijk zomer, dus volop fruit zoals perziken. We hebben een volledig ingerichte keuken in het appartement, dus we kunnen volop inslaan.

Daarna eindelijk op pad. Weer in de auto richting Watsons Bay, een klein dorpje aan de andere kant van de baai bij Sydney. Bij Watsons Bay, Camp Cove, zijn de eerste Europeanen in Australië aangekomen. We zijn op ons gemak naar het uiterste puntje van het schiereiland gelopen, een wandeling langs de kust van ongeveer 20 minuten. Op dit puntje staat Hornby Lighthouse en je hebt een prachtig uitzicht op Manly, Taronga Zoo en de haven. Onderweg lopen praten met 2 Australiërs van rond de 65 jaar, deze mannen liepen alle wandelingen rondom Sydney en konden veel vertellen over de omgeving. De mensen zijn hier sowieso erg vriendelijk, net als Amerikanen. Vragen waar je vandaan komt, of je bekenden van hen kent die ook in Nederland wonen.

Na veel foto's gemaakt te hebben terug gegaan naar Robertson Park middenin het plaatsje. De veerboot van de haven van Sydney komt hier ook aan.

Het was ondertussen 1 uur geworden dus we wilden wel iets eten. Aan de haven en het strand zagen we Watsons Bay Beach Club, dat zag er gezellig druk uit. We hadden een plaatsje aan het water. Lekker een salade met krab en een glas rosé ... en nog 1 ... en omdat we er zo lekker zaten nog maar 1. Uiteindelijk hadden we beter een fles kunnen bestellen, maar vooruit.

Rond 3 uur toch maar weer verder. Eerst even lopen naar Gap Park, hier heb je een prachtig uitzicht over de Tasmaanse zee. We hadden niet veel puf om nog veel te wandelen, het was met 28 graden ook best warm.

We besloten dan ook om langs de kust naar beneden te rijden, we wilden in de avond gaan eten in Little Bay Beach. Daar aangekomen was het nog te vroeg om te eten, dus nog maar even doorgereden naar Botany Bay NP en Frenchman Beach.

Hier wat rondgelopen langs de zee en foto's gemaakt en toen weer terug naar Little bay. Hier lekker gegeten bij een tapasrestaurantje dat werd gerund door een Nederlandse die al 23 jaar in Australië woont. Alleen is de tapas hier in Sydney niet de tapas die wij gewend zijn, maar we hebben lekker gegeten.

Al met al was het een lange dag dus terug naar ons appartement, we zullen het niet laat maken vanavond. Het is hier nu nog geen 21 uur en Walter kan nu al niet meer wakker blijven, gezellig dus.

Oma en opa en

Lieve kinderen
Na een beetje strubbelingen,ook wel een beetje stom i.v.m.jullie visum een heerlijk begin in Australië
Toch weer geen zin om daar te gaan wonen.blijf maar gewoon in de buurt van je kinderen.wij wensen jullie nog veel plezier en geniet van alle bezienswaardigheden .morgen een speciale verjaardag met een mooi kado.hier alleshetzelfde.donderdag een echo voor je vader laten maken en dinsdag zullen wij wel horen wanneer de operatie is.geniet optimaal van jullie verblijven tot spoedig dikke kus

Oma en opa

Lieve Nicole (en Walter). Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel gelukkige jaren met Walter toegewenst. Zo te lezen hebben jullie een prachtige reis. Vanochtend heb ik een echo van het hart laten maken voor het gesprek met de cardioloog op maandag. We houden jullie wel op de hoogte bij nieuws. Op dit moment zitten we een wijntje te drinken na een drukke dag. Morgen heeft oma met Manon afgesproken en de kindertjes zullen ook wel kontakt met jullie houden. Voor de rest wensen we jullie nog mooie dagen toe en houden we op deze manier kontakt.
Het allerbeste en tot binnenkort. Oma en opa.