sydney.reismee.nl

Vrijdag 8 februari 2019

Gelukkig afgelopen nacht weer wat beter geslapen. We werden rond 8 uur wakker, een normale tijd. De dag begon wat lastig. De weersvoorspellingen waren slecht (regen en onweer) en Walter had flinke blaren onder de bal van zijn voet. Hij wilde dus niet gaan lopen. Dit terwijl we eigenlijk vandaag van Bondi naar Cogee hadden willen wandelen, een tocht van 6 km. Maar wat dan te doen.

We besloten maar naar het Kuh-ring-gai Chase National Park te gaan. Hier heb je een paar mooie uitzichtpunten waar je niet hoeft te wandelen. In dit park vind je nog veel belangrijke plekken van de originele bewoners. Ook kan je hier heel veel vogels zien. Allereerst reden we naar West Head Lookout, helemaal in het noorden van het park. Hier heb je een prachtig uitzicht over Broken Bay, Pittwater, lion island en Barrenjoey Headland.

Gelukkig viel het weer ontzettend mee, het was blauw met wat wolken en een goede temperatuur. We zagen hier ook weer vreemde vogels in bomen zitten, dit bleken Australische kalkoenen te zijn. Je ziet hier zoveel aparte vogels die je in Nederland niet ziet. Op de weg hiernaartoe heb ik ook 2 witte kaketoes zien vliegen. Vanuit West Head lookout beginnen meerdere wandelingen, maar dat ging helaas niet.

Wel zijn we een stukje verder gestopt bij een picknickplaats. Hier begon ook de Red Hand Trail, daar hebben we een klein stukje van gelopen tot aan de rotsen waar je rode handen ziet, dit is van de Aboriginals. Het viel me wel een beetje tegen, een flinke rotspartij waar ik maar 1 rode hand op zag staan. Maar goed, we hebben hem wel gezien.

Daarna de scenic road opgereden, een prachtige tocht door dit mooie national park. We zijn gestopt in Akuna Bay. Middenin dit verlaten gebied vind je opeens een haven met prachtige zeewaardige jachten. Hier zijn we gestopt om lekker te lunchen. Gegrilde scampi met ceasar salade. Gelukkig heeft Walter alleen last van zijn voeten en niet van zijn maag.

Daarna doorgereden naar het andere deel van het park. Dit ligt op ongeveer 25 minuten rijden. Kuh-ring-Gai Chase NP bestaat uit meerdere gedeelten die niet in elkaar overlopen maar gescheiden zijn door water.

We zijn even gestopt bij Bobbin Head, maar hier was buiten weer een haven en een grote picknick plaats voor ons niet veel te doen. Er starten hier veel wandelingen, maar daar hadden wij niet veel aan. Daarom doorgereden naar Kalkari Discovery Center, hier vind je een kleine tentoonstelling over de dieren in het park en de geschiedenis van de Aboriginals in het gebied. Je kon hier ook een korte wandeling doen van ongeveer 30 minuten. Je liep dan langs een prachtige lookout en had kans om Swamp Wallabys te zien, er zat een groep van deze kangaroes in dit gebied. Ik wilde dat wel heel graag lopen, ook als Walter niet mee zou gaan. Maar hij besloot het toch te proberen. En gelukkig maar want we hebben de kangoeroes inderdaad gezien. Je moest wel goed opletten, ze zijn bruingrijs van kleur, net als de stammen van de bomen. Best groot, ongeveer 1.50 meter. Dat maakte deze dag toch weer helemaal goed. We hebben veel foto's gemaakt en gefilmd, ik vind het toch altijd weer fantastisch om de natuur zo te zien.

Het was ondertussen al over vieren, dus klaargemaakt voor de terugreis. Vrijdagmiddag in de spits, links rijden, ontzettend druk. Maar we zijn veilig bij het hotel aangekomen. Gelukkig rijden ze wel rustig in Australië, de meesten houden zich aan de snelheid en je hebt hier geen last van bumperklevers.

Terug in het appartement even lekker met de voeten omhoog gezeten. Helaas kwam toen ook het slechte weer opzetten. Onweer, flinke regenbuien en wind. Gelukkig zit op nog geen 5 minuten lopen een lekkere pizzeria. De koks en bediening kwamen ook allemaal uit Italië. Dus lekker gegeten met een lekkere fles Montepulciano di Abruzzo erbij. Rond half 9 waren we weer terug op onze kamer, uitgebreid dineren kennen ze hier niet zo. Maar dat is helemaal niet erg. Met de voetjes omhoog wat TV kijken is ook wel lekker. Ook voor morgen geven ze regen op, dus we zien wel wat we dan gaan doen. Walter kan sowieso niet ver lopen, dus we zien wel.

Oma en opa

Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar je zin, behalve de voeten dan. We hopen dat het weer gauw weer beter wordt zodat jullie nog mooie dagen krijgen. Vandaag is Manon op bezoek geweest envolgende week woensdag gaan we even iets eten met Menno. Voor de rest zijn er op dit moment geen bijzonderheden en wensen we jullie alleen nog hele fijne dagen toe. Tot binnenkort.
Oma opa.