sydney.reismee.nl

Zaterdag 9 februari 2019

Opnieuw een slechte nacht gehad doordat de airco veel herrie maakte. Dit was de andere nachten niet het geval geweest. We hadden voor vandaag niet echt iets gepland, dus we starten rustig op. Wel waren we weer op tijd uit bed, rond 8 uur. We zijn nog steeds rond 6 uur wakker. Walter moest nog wat werk voorbereiden, dus dat heeft hij vanmorgen eerst maar gedaan.

Omdat Walter nog steeds last van zijn voeten heeft, besloten we om een boottocht te doen. Allereerst met de metro naar Parramata gegaan, een tocht van ongeveer 45 minuten. Gelukkig wel voor 95% boven de grond dus we hebben veel kunnen zien van de omgeving. Tijdens de flinke regenbuien van gisteravond heeft het flink huisgehouden in Parramata. 40.000 Mensen zaten gisteravond zonder stroom, auto’s stonden tot de ramen in het water, hele bomen zijn omgegaan. Gelukkig was daar vanmorgen niets van te merken, de dag begon weer met een blauwe lucht.

Langs de Parramata River zijn we naar de opstapplaats van de veerboot gegaan. Deze boot vaart in ruim een uur over de rivier naar de haven van Sydney bij Circular Quay. Een prachtige tocht met op het laatst een fantastisch uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. Dit is echt een hele leuke manier om in Sydney aan te komen. Er lag ook weer een gigantisch cruiseschip in de haven. Veerboten varen af en aan, zo leuk om al die bedrijvigheid te zien.

Het was ondertussen 2 uur geworden dus tijd voor een broodje.

Daarna doorgelopen naar The Rocks, waar in het weekend the Rocks Market is, allerlei kraampjes met eten, souvenirs en sieraden. Even lekker overheen geslenterd.

Toen door naar de winkel Opal Minded waar ik mooie opalen oorbellen heb gekocht. Opaal is een edelsteen die in 95% van de gevallen uit Australië komt. Ik heb gekozen voor een zogenoemde zwarte opaal, al varieert de kleur in allerlei tinten blauw. Omdat wij toeristen zijn, kopen wij taxfree. Jammer is dan wel dat ik ze nu nog niet kan dragen. Ze zitten in een gesealde zak en ik moet deze aangeven op het vliegveld. Heel officieel, er zit ook een verklaring van echtheid bij met daarop vermeld het aantal karaat.

Het was ondertussen 4 uur geworden dus tijd voor een wijntje. We zochten een gezellig terras op aan de haven en zijn hier ook maar blijven zitten voor het diner.

Leuk om zo al die mensen voorbij te zien lopen. Je ziet hier echt mensen uit alle windstreken, wel heel veel Aziaten. De ober op het terras kwam uit Waalwijk, daar even gezellig mee staan praten. Nu zijn we weer terug in ons appartement, kan Walter zijn voeten even laten rusten. Ik hoop dat hij morgen minder last heeft, dan willen we wandeling gaan maken van Bondi naar Coogee.