sydney.reismee.nl

Dinsdag 12 februari 2019

Walter moest vandaag weer op tijd weg om te werken, dus ik moest me weer alleen zien te vermaken vandaag. Het zou vandaag erg warm worden, rond de 37 graden, dus stond er een museumbezoek op het programma, daar hebben ze in ieder geval airconditioning.

Allereerst met de metro naar Museum, een tocht van nog geen 15 minuten. Dit station ligt onderaan Hyde Park, hier waren we al eerder geweest maar nog niet zo zuidelijk. Ik kwam aan bij het Anzac Memorial, een gedenkplaat voor slachtoffers uit de eerste en tweede Wereldoorlog. Zoals altijd met dit soort memorials erg indrukwekkend om te zien. Vooral de muren met namen van slachtoffers maken op mij altijd veel indruk. Voor dit memorial vind je ook een Reflection Pool, niet zo groot als in Washington DC maar wel mooi.

Daarna verder gelopen naar het Australiër Museum, dit ligt tegenover St. Mary’s Cathedral. In dit museum vind je vele collecties van volkenkunde, dieren, paleontologie en mineralen. Het is het oudste museum van Australië. Er was op dit moment ook een tijdelijke tentoonstelling over walvissen. Helaas mocht je daar geen foto’s nemen omdat veel voorwerpen hier een rituele betekenis hadden voor de Maori. Het museum beslaat 3 verdiepingen, dus ik heb hier wel een paar uur doorgebracht. Voordat ik wegging nog even koffie gedronken op het rooftop terras met een prachtig uitzicht op St. Mary’s Cathedral.

Daarna ben ik via de Pyrmont Bridge naar Darling Harbour gelopen, een wandeling van ongeveer een half uur. De Pyrmont Bridge is een voetgangersbrug vanaf waar je een mooi uitzicht hebt over Darling Harbour. Ik heb hier het maritiem museum bezocht. Hier vind je alles over de maritieme geschiedenis van Australie. Ook Nederland komt hier aan bod met de ontdekkingsreiziger Abel Tasman.

Daarna was het wel tijd geworden voor de lunch. In Darling Harbour vind je heel veel restaurantjes en barretjes dus keuze volop. Ik heb lekker een broodje zalm met ei genomen bij Olive, met mooi uitzicht op de haven.

Daarna nog even door het shopping center van Darling Harbour geslenterd maar niets leuks kunnen vinden. Toen weer teruggelopen naar metrostation Museum. Je loopt hier wel door het stadscentrum met volop winkels, maar deze liggen wel iets boven mijn budget. Ik liep door een galerij met Gucci, Miu Miu, Balenciaga, Prada en nog meer van dit soort zaken. Nou, daar ga ik niet naar binnen. Ze zien er ook niet echt uitnodigend uit, heel veel personeel en weinig klanten.

Rond 15.30 uur was ik weer terug in ons appartement, even de benen wat rust gunnen. Walter was rond 17.30 uur weer terug na zijn werkdag. Via Tripadvisor had hij een leuk restaurant gevonden in het centrum, dus weer met de metro naar station Museum. We hebben toen erg lekker gegeten bij restaurant Mazzaro, een mediterraans restaurant. Nu weer terug in ons appartement en mijn verslag schrijven. En dan weer op tijd naar bed. We zijn nog steeds vroeg wakker, zo rond 6 uur. Na een lange dag werken en de stad verkennen ben je dan blij dat je 's avonds naar bed kan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!